Close
vreme-za-ravnosmetka-chao-chao-2020

Време за равносметка – чао, чао 2020

Краят на годината традиционно е време за равносметка. Нека хвърлим един бърз поглед какво ни се случи през 2020.

На 31 декември 2019 отпихме от чашите с шампанско и се усмихнахме широко на новата по-добра година, която предстои. Никой не предполагаше, че съвсем скоро нашата малка вселена ще промени своята динамика и за да не бъдем черногледи, няма да казваме „завинаги“, но поне за едно известно време.

В света на Маркетинга всичко течеше по мед и масло, 2019 година отчете високи приходи в рекламата и растеж в потреблението. Стратегиите се базираха основно на по-високи таргети, увеличаване на продажбите и разширяване на пазарния дял, някои си мислеха, дори за увеличаване на бюджета в дигиталната част.

До тук с пожеланията…

Март месец ни постави в една обстановка непозната на активното население до момента. Случи се това, което можехме да си представим, само като сценарий на някоя тренди фантастика – светът беше покосен от смъртоносна болест, за която няма лек и се наложи всички да изпаднем в тежка изолация, която се отрази драстично, както на световната икономика, така и на тепърва развиващите се страни, като България.

След множество политически сътресения, едва запазили крехкия икономически баланс, държавата ни е изправена пред поредното предизвикателство, което е въпрос на живот и смърт за много малки и големи бизнеси.

Най-важният въпрос сега и по кой път ще тръгне твоят бизнес?

Един от инструментите за справяне със ситуацията е РЕКЛАМАТА. Тя е тази, която ще насочи погледите именно към нашия бранд, ще накара така притеснената аудитория да отдели от своите силно намалели средства и да ги похарчи точно за нашия продукт. Тя е тази, която ще разкаже историята ни, ще извика хората към нашите промо оферти, ще плени с визия, ще пренесе нашето съобщение до желана таргет група.

Ако и ти си собственик или мениджър на бизнес в България, то разходите за реклама със сигурност са една от темите, които силно те вълнува, особено в обстановката на криза. Ресурсите са силно ограничени, инвестициите изключително насочени към висока резултатност.

Професионалният подбор на подходящи медии специфично за нуждите на твоя бизнес е едно от ключовите оръжия за изплуване на повърхността. Защото няма нищо по-важно от доброто планиране, или както обичаме да казваме „Добре планираният бюджет ти казва къде да отидат парите ти, вместо да се чудиш къде са отишли“.

Нека видим как пандемията се отрази на различните комуникационни канали и на какви промени станахме свидетели.

Дойде време традиционните медии отново да докажат своята сила и качества, а дигиталните медии да се превърнат в неразделна част от твоя медия микс.

ТЕЛЕВИЗИЯТА за момента запазва своето лидерство, като станахме свидетели на две коренно противоположни стратегии за реакция, в двете най-големи частни национални телевизии. Когато насочим внимание към програмното съдържание виждаме от една страна НОВА ТВ с много нови продукции с български автори, от друга bTV в позицията на изчакване и стопиране на новите инвестиции. Пипълметричните стойности показват плюс в полза на първата. Оказва се, че когато всички сме заключени вкъщи за по-дълго, по-често посягаме и към дистанционното.

РАДИО пазарът също насочва усилия да подпомогне бизнеса с нови промоционални оферти и по-креативни предложения. Въпреки това, годината приключва със спад в традиционно пренаситения пазар в празничните месеци и множество пренасочени кампании от пролетта за есенния сезон.

ВЪНШНАТА РЕКЛАМА е една от най-пострадалите медии. Заради наложилата се изолация и ограничение в придвижването, много от компаниите канселират или отлагат своите кампании, което води до празни билборди и загуби за хиляди левове.

ПЕЧАТЪТ през последните години губи своите позиции сред най-предпочитаните медии. Много от книжните издания са изместени от дигиталните им близнаци, които са много по-достъпни чрез мобилните телефони и компютри.

Медията, която наистина се развива главоломно това е ИНТЕРНЕТ. Е-търговията придоби нов смисъл за много от компаниите, много от бизнесите разбраха, че това не е само място за младите, а за всички, които искат да останат живи на пазара. Каналът се отличава с достъпност, разнообразие на рекламни формати и измеримост, каквито не могат да достигнат все още неговите предшественици.

Надяваме се успяхме да те ориентираме в обстановката. Ако имаш нужда от помощ, екипът на STANDPOINT MEDIA е на твое разположение.

Желаем ти успешна НОВА 2021 ГОДИНА и до нови срещи!