Close

Външната реклама и Covid-19

Кризите, казват, са и възможност. Възможност да покажем колко адекватно и бързо можем да реагираме. Ситуацията „stay at home“ води до промяна в ежедневието не само на всички граждани, но изважда и всеки един бизнес от ритъм и променя предначертани планове и бюджети.

Един от най-успешните американски бизнесмени Хенри Форд е казал: „Да спреш рекламата за да спестиш пари, е като да си спреш часовника, за да спестиш време“. Компаниите не трябва да спират активността си в този период, не трябва да пoставят дейността си на пауза. Защото утре ще дойде, хаосът ще отмине, а потребителите много бързо забравят тези, които се губят от погледа им.

Пренастройването на бизнес модела е трудно, но една много голяма грешка е комапниите да се скрият в този период. Защото потребителите гледат и слушат. Те биха оценили тяхното присъствие. Това е моментът, в който да се покаже на аудиторията, че компанията мисли за тях не само, когато очаква печалба. Разходите направени сега ще се отплатят утре, когато всичко премине.

Подходът е да се пренастроят рекламните кампании. Рекламните послания трябва да са в съзвучие със ситуацията. Гъвкавост и креативност. Големите вече излязоха с примери.

Time Out New York временно станаха Time In New York.

За малките бизнеси тази задача е по-трудна, но идеи с приличен бюджет при повече изобретателност не липсват. В една планирана предварително рекламна кампания – сменете посланието, не отменяйте кампанията, покажете социална отговорност.

Коронавирусната пандемия нанесе сериозен удар върху така наречената реклама извън дома. Въпреки че световната агенция IAB (Interactive Advertising Bureau) изчислява, че разходите през март и април за рекламни билбордове са намалели приблизително с 51%, грешка би било да се пренасочи бюджета само към един канал. Поради 2 причини.

  • Първата е, че в един момент се получава пренасищане на телевизионните и онлайн канали на комуникация и посланията няма да бъдат достатъчно видими.
  • Втората е, че потребителите все още са навън, пазаруват, голяма част от тях все още работят. Придвижват се от точка А до точка Б поради някаква причина, макар и скрити зад маска и застанали на дистанция метър и половина един от друг. Трафикът от автомобили по пътищата съществува.

В такава ситуация външната реклама не е за подценяване и е удачен избор като съставка в медийния микс. Тя също изпълнява своята роля и служи като средство за достигане до аудитория, докато тя все още пътува на обществени места.

Целият свят показва, как разпространява думата за неразпространение на вируса, чрез външна реклама.

Подходящо при разпределяне на рекламния бюджет е да се направи един разумен баланс при използване на каналите за комуникация, за да има добра видимост и ефективност.