Какво означава COVID-19 за печатната индустрия?
Както в много отрасли по целия свят, COVID-19 и последващите ограничения от него, значително повлияха и на печатната индустрия.
„The Guardian“ очаква приходите да паднат с 20 милиона паунда през следващите шест месеца, а според „New York Times“ от кризисните мерки в Съединените щати са засегнати 33 000 служители на печатни медии. Повечето регионални и безплатни вестници ще изчезнат…
Преди Covid-19 пресата не беше в цветущо състояние. Пандемията несъмнено ще бъде фатална за онези, които не взеха така наречения „цифров завой“. И регионалните ежедневници са сред тях. Във Франция, ежедневникът “Paris Normandie” вече е изчезнал.
За тези обаче, които преминаха в цифров формат и натиснаха цифровите абонаменти, кризата може да се превърне в ускорител. От една страна, читателската хартия ще се преобразува по-бързо в цифрова версия. От друга страна, новите 100% цифрови абонати ще бъдат спечелени (100% брутен марж, тъй като разходите за производство и доставка са нулеви)
Исторически читателски ръст
И все пак никога не сме чели толкова много. Според проучване на „Reworld Media Connect“, 30% от французите консумират повече съдържание в сайтове за печат от всякога. В Белгия Бернар Марчанд, изпълнителен директор на групата Rossel пък заяви, че през март 2020 г. е продал 10 пъти повече абонаменти за вестник „Le Soir“.
Интересът към рекламите на хартия расте. И именно това кара някои марки да реинвестират в пресата. Започнаха да се завръщат рекламодатели, които отдавна не са присъствали в ежедневната преса, като Galbani, BNP или Carrefour.
Ако рекламните инвестиции се върнат към нивото си преди кризата, Covid-19 може парадоксално да бъде лост за рентабилност от 2021 г. нататък. Всичко обаче ще зависи от способността на ежедневните вестници да изградят лоялност на клиентите. Това е истинско предизвикателство във времена на икономическа криза.
Sources: The Guardian; New York Times; Reworld Media Connect; IntoTheMindsAgency; Channel Life