Съвсем скоро отбелязахме Световния ден на радиото, това ни напомни да споделим с вас, някои интересни данни и анализи за потреблението на тази медия в България и как това се отразява на бизнеса.
Противно на слуховете, традиционните медии в България не залязват за сметка на дигиталните, а радиото остава един от любимите канали за информиране и релаксация на българина, от 15 до 69 години, от цялата страна. Като постоянно се трансформира и модернизира, така че да отговаря на съвременните потребности и трендове.
Радиото не само е първата електронна медия в света, но до днес остава и най-достъпната медия за хората по цял свят. Вече можете да слушате радио не само от радио-приемник, но и от компютъра, телефона и телевизора си.
Цели 89,9% от българите слушат ежедневно радио, като преобладаващата част от радиослушателите (64%) споделят, че слушат радио средно до 1 час на ден.
2 562 740 души слушат радио всеки ден вкъщи, а други 1 913 170 души слушат ежедневно в автомобила си.
Как това рефлектира на бизнеса?
Инвестициите в радио реклама водят до значими резултати. Наблюдава се 70% увеличение на възможността за покупка и 228% увеличение в продажбите, когато я комбинираме с дисплей реклама.
Звучи добре, нали?
Радиото безспорно има своите силни страни, като една интерактивна медия, която в комбинация с други медийни канали приканва аудиторията към действие и покупка в кратък срок. Достъпен и гъвкав канал за реклама, който не натоварва бюджета на клиента, но повишава значимо възвращаемостта на инвестицията и повишава доверието в изпратеното съобщение.
Това е един от най-всеобхватните канали, който често без да се замисляме комбинираме с ежедневните задължения на работа или във вкъщи. Неангажиращ, винаги до нас, когато имаме нужда от актуална информация или просто да чуем хита на деня.
Но, кои са най-често слушаните радио станции в страната?
В различните демографски групи отговорите варират, като най-често посочваните радиостанции сред мъжете са Радио Energy, БНР програма Хоризонт и Радио Веселина, а сред жените са Радио Веселина, Радио Energy и N-JOY.
Хората, които попадат във възрастовата група 15 до 34 най-често споделят, че слушат Радио Веселина, Радио Fresh! и Радио City.
Хората от 35 до 54 годишна възраст най-често посочват Радио Energy, Радио Веселина и БГ Радио.
БНР програма Хоризонт, Радио 1 и БГ Радио са сред най-често слушаните радиостанции от хората, които попадат във възрастовата категория 55-69 години.
Относно населените места, жителите на градове над 95 000 души споделят, че най-често слушат Радио Energy, БГ Радио и Радио 1, а сред жителите на градове под 95 000 най-често посочвани са Радио Веселина, Радио Energy и БНР програма Хоризонт.
Източници: Нилсен Адмосфер България, ГАРБ, Radio Advertising Bureau, Dentsu Aegis Bulgaria, БАКА