Close

Лидерът по време на криза

Само за няколко месеца Ковид-19 промени ежедневието на хората по целия свят. Икономическото въздействие на вируса доведе до съкращения, лишения и промени не само в професионален, но и в личен план. Милиарди хора изпаднаха в ситуация, която поражда тревожност, стрес, несигурност, разочарование и страх.

Наред със страшните неща обаче, кризата може да ни даде добри уроци. Според експерти от „Лидерски Акселератори“ лидерството започва от зоната на страх, а то е необходимо, за да преминем от тази зона в зоната на учене. Така човек започва да се справя с предизвикателствата, намира решения на проблемите, усвоява нови умения и започва наново да гради зона на комфорт. С тази енергия лидерът може да премине в зона на растеж. Там ще намери нов смисъл, нови цели и нови планове, които да следва и контролира.

Служителите:

Ако лидерът пита служителите си как са по време на видео разговор, всички казват, че са добре, но вероятно част от тях си мислят, че не трябва да се оплакват, защото в момента на всички им е трудно. Така, макар че на повърхността изглежда, че екипът работи без проблем, всъщност подчинените се намират в състояние на криза, което несъмнено ще засегне и това как изпълняват служебните си задължения.

Авторът на “Forbes” Сали Пърси предлага четири начина, по които лидерите могат да помогнат на служителите си да се справят емоционално с пандемията:

  • Подкрепа – изследване на Inpulse, проведено в САЩ, сочи, че 31% от служителите не вярват, че шефът им ги подкрепя. Ясно е, че ръководителите на компаниите трябва да са готови на строги мерки по време на криза, особено що се отнася до финансовите въпроси, но служителите имат нуждата да изпитват сигурност за бъдещето си.
  • Усещане за общност – За много хора да са свързани онлайн с околните е от голямо значение за справянето в този труден момент, затова връзката с екипа е от огромно значение.
  • Знаци на прегряване – Много хора работят за първи път от вкъщи и са притеснени, че работата им не се забелязва както по-рано. Затова започват да работят панически, без да си оставят време за почивка. Резултатът е прегряване.

Фaĸт e, чe нecигypнocттa вce oщe влияe знaчитeлнo. Прогнозите на експертите не дават яснота , какво ни чака дори до края на годината. Но тoвa, ĸoeтo бeз cъмнeниe e яcнo e, чe пoзитивизмът, съчетан с усърдна работа, ще помогне за възстановяването на всеки един бизнес. Личното отношение, правилният подход и насърчаването на всеки служител е инвестиция в бъдещото развитие на компанията. Или иначе казано – с общи усилия ще спасим света 🙂

Sources: Лидерски Акселератори; Manager News; Forbes;