Close

Телевизия по време на пандемия

Световният рекламен пазар е подложен на изпитание през последните няколко седмици. Заради Ковид-19 светът се затвори вкъщи, а забавленията извън дома са забранени. Киноиндустрията предвижда огромни загуби. Събития от всякакъв характер – спортен, образователен, търговски и развлекателен са преустановени.  Заведенията за хранене, клубовете и баровете са затворени.

И докато индустрията, забавляваща хората навън е в криза, забавлението у дома процъфтява. Вниманието на публиката е насочено към малкия екран, за да компенсира физическото общуване.

По данни на Nielsen Admosphere, още на 8 март, в самото начало на кризата, в България рязко се е увеличила гледаемостта на телевизия – с 13%. Като Новините не са единствените, които са задържали аудиторията пред телевизора. Със същите темпове расте гледаемостта и на забавните и документалните жанрове:

  • 38,2% гледат повече новинарски емисии
  • 30,3% гледат повече забавни предавания

Ръст има и в потреблението на streaming платформите:

  • 18,3% гледат повече филми онлайн (HBO, Netflix)

Oбщата гледаемост на телевизия през периода 13-18 март 2020 г. спрямо месец март 2019 за всички зрители между 18 и 49г. е нараснала с 33%, а при жените от 25 до 54г. с 41%.

Социалната изолация принуждава бизнеса бързо да заложи на нови решения и изобретателно поведение, за да отговори адекватно на нуждите на потребителя. 

Преосмисляне на досегашната стратегия

Динамичните промени изискват и промяна на досегашните комуникационни стратегии на компаниите, така че да бъдат максимално адекватни на ситуацията. Ние като експерти препоръчваме да се запази телевизионната комуникация, съобразно високото потребление. Телевизията остава основен и най-влиятелен източник на информация в обществото. Като в допълнение съветваме да се използва пълен микс от канали – телевизия, радио и digital. Важно е да се обърне внимание на формата на видеата – кратък и дълъг спот, както и на съдържанието им. 

Директни, човешки и разбираеми послания

Компаниите не трябва да забравят, че потребителите в момента са особено чувствителни към информацията. Екипът ни съветва фирмите да приемат човешки облик в комуникацията си и да говорят с прости и истински послания, без излишен патос, за да задържат доверието на потребителите си. Фокус в комуникацията на компаниите трябва да бъде полезната и важна за потребителите информация. 

Продължителна комуникация

Дори по време на пандемия компаниите не трябва да забравят, че хората продължават да потребяват и да избират между различни продукти и брандове. Експертите препоръчват компаниите да не се отказват от комуникацията си, защото могат да имат значителни ползи, ако правилно адаптират стратегиите си към кризата.

Последните седмици промениха ежедневието ни и средата, ще се променят и комуникационните стратегии на компаниите. Неизвестните са много, но със сигурност сред най-важните фактори за успех остават бързата реакция и адаптация към новата реалност.

Ние, от Standpoint Media силно вярваме, че ще излезем от кризата с общи усилия, и както се казва в една стара българска поговорка: „Това, което не те убива, те прави по-силен“.

Източници: Capital.bg; BTV Media Group, AXIOS, Nielsen Admosphere, Adweek